Étrend-kiegészítők nőknek – mit érdemes szedni?

Étrend-kiegészítők nőknek – mit érdemes szedni?

A fogyást elősegítő és az immunrendszert erősítő étrend-kiegészítő szinte minden nap hallhatunk. De ezek közül melyek a valóban hatékonyak és miért?

Mik az étrend-kiegészítők és hogy működnek?

Természetes összetételű, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag készítmények, gyakran növényi kivonatokat, és más hatóanyagokat tartalmaznak. Feladatuk a szervezet működésének támogatása. Kiegészítik mindennapi étrendünket, pótolhatják mindazt, amiből keveset fogyasztunk. Egyes konkrét szervek munkáját segíthetik, lehet fogyasztó hatásuk, stb. Az első használat során általában nagy reményeket fűzünk hozzájuk. Még ha az adott készítmény ténylegesen erősíti is a szervezetet és megkönnyíti a zsírszövet égetését, valójában csak rásegítenek a szervezetben lezajló folyamatokra. A kívánt hatás elérése érdekében szükség van a mindennapi táplálkozási szokásaink javítására, csak ez ütán lehet szó az étrend-kiegészítőkről.


Milyen készítményt szedjünk?

Érdemes ilyen készítményeket fogyasztani például fogyókúra alatt. Ha már összeállítottuk a számunkra ideális étrendet és gondoskodtunk a megfelelő mennyiségű, rendszeres mozgásról. A legjobb eredményt a rost, króm, zöld tea kivonat, pitypang, ananász, articsóka, fehér bab és almaecet tartalmú étrend-kiegészítőkkel érhetjük el. Összetevőik között tartalmazhatnak még L-karnitint és CLA linolsavat. A fenti anyagok szabályozzák a bélműködést, csökkentik az éhségérzetet, jótékony hatással vannak az emésztésre és az anyagcserére, elősegítik a zsírszövet égetését.

Érdemes vigyázni a nagy mennyiségű koffeint tartalmazó termékekkel, mivel megemelhetik a vérnyomást és ingerültséghez vezethet.

A gyakori fertőzéses megbetegedések ellen kiváló védelmet nyújthatnak a magas vitamintartalmú készítmények, különösen a C-és B6-vitaminok. Az intenzíven sportolók is megtalálhatják a számukra megfelelő étrend-kiegészítőket. Számukra különösen ajánlottak a magnéziumot, vasat és L-karnitint tartalmazó készítmények, mivel ezek erősítik a szervezetet erőfeszítés közben is. A gyenge, vékony hajra és körmökre javasolt a folsav, biotin, szelén, cink, vas, A-,C-,E-vitaminok fogyasztása. Étrend-kiegészítők szedése azok számára is ajánlott akik, akik nap mint nap kis mennyiségben fogyasztanak zöldséget és gyümölcsöt, rendszeresen isznak alkoholt és esznek gyorséttermekben. A szervezetet kiválóan méregtelenítik a szelén és A-,C-,E-vitamin tartalmú készítmények. Ne feledjük azonban, hogy ezeket nem javasolt multivitaminokkal és gyógynövényekkel együtt szedni, nehogy túllépjük az ásványi anyagok megengedett napi bevitelét.