Hogy kezeljük az idegességet?

Hogy kezeljük az idegességet?

Sztoikus békére vágysz? Mai világunkban ezt a hozzáállást habár nagyra értékelik, igen nehéz elérni. Mégis érdemes megpróbálnunk, az állandó stressz nem veheti át az irányítást az életünk felett.

Lélegezz – ez tényleg segít

Automatikusan lélegzünk, teljesen figyelmen kívül hagyva ezt a kulcsfontosságú élettani funkciót. Nem vagyunk rászoktatva a tudatos légzésre, ami feltöltene minket jó energiákkal és javítaná életminőségünket. Helyette a légzésünk lapos, helytelen és nem ad nekünk annyit, mint a tudatos, szabályos, mély levegővétel. A stresszes pillanatokban ráadásul hajlamosak vagyunk visszatartani a lélegzetünket. Ez kifejezetten rossz szokás, pont az ellenkezőjét kellene tennünk, azaz lassan, koncentráltan levegőt juttatni a tüdőnkbe. Ha így teszünk, már a következő pillanatban nyugodtabbnak érezhetjük magunkat, a feszültség nem halmozódik fel testünkben. A ritmikus légzés javítja az agyműködést és megnyugtatja a szívet.

Igyál gyógyteákat

A levendula főzet vagy citromfű tea, ha van időnk elkészíteni, biztosan segít csökkenteni az idegi feszültséget. Néhány perces pihenés a fotelban egy bögre tea társaságában, relaxációs zene mellett egyáltalán nem időpazarlás, sokkal inkább gondolataink rendezésének és összeszedésének egyik legjobb módja.
 

Fuss vagy menj sétálni

A sport a legjobb módszer érzelmeink lecsillapítására. Függetlenül attól, hogy éppen túl vagy a nehéz napokon, vagy csak most következnek a megpróbáltatások, húzz edzőcipőt és mozdulj ki otthonról. Szellőztesd ki a tüdőd és az agyad. A hosszú séta, futás és kerékpározás nem jár különösebb költségekkel és előzetes tervezéssel, miközben azonnali gyógyír az idegeskedésre.
 

Minden nap építsd acélos idegeid

Bizonyos mértékig ellenállóbbá tehetjük idegeinket a stresszel szemben. Természetesen ehhez több tényező együttesére van szükségünk, kezdve a helyes étkezéstől az interperszonális kapcsolataink javításáig. Először is tehát táplálkozz egészségesebben. A kávét cseréld teára és igyál sok vizet, egyél magnéziumban és B-vitaminokban gazdag ételeket, melyek jótékony hatással vannak az agytevékenységre. Kerüld a dohányzást, mert csak pillanatokra csökkenti a stresszt. A futáson és kerékpározáson kívül próbáld ki a jógát. A jóga segít ellazulni, uralkodni a gondolataid fölött és kontrollálni a légzésed. Növeli a szellemi teljesítőképességed és fájdalomcsökkentő hatással is bír. Gondoskodj a megfelelő mennyiségű alvásról. Igyekezz rendszeresen hasonló időpontban lefeküdni és felkelni, hogy elkerüld a kialvatlanság vagy a túl hosszú alvás okozta irritáltságot és fejfájást. A relaxációban segítségedre van a masszázs vagy a forró fürdő, egy otthoni spa.