Mely termékekben van a legtöbb vitamin?

Mely termékekben van a legtöbb vitamin?

Ne felejtsük el szem előtt tartani mindennapi étrendünk összetevőit, mivel ezekből nyerjük az értékes vitaminokat. Olyan alapanyagokat és ételeket kell választanunk, melyek a lehető legtöbb és legváltozatosabb tápanyagokat tartalmazzák.

A gondosan összeállított étrend és a megfelelő termékek kiválasztása nem csak a jó közérzetünket biztosítja, hanem megvéd a tápanyaghiánytól is, melynek következményei akár súlyos betegségek is lehetnek. Az alábbiakban bemutatjuk az egyes vitaminok feladatát és szervezetünkre gyakorolt hatását, valamit azt, hogy miben találhatóak meg.

A-vitamin – javítja a légzőszervek működését és vérkeringését, erősíti a nyálkahártyát. Ha A-vitaminban gazdag ételeket keresünk, a legjobb a máj, a hüvelyes zöldségek, tej, tejtermékek, és a tojás. Jelentős mennyiségű A -vitamint találunk a halakban is.

B-vitamin – a B-vitamincsoport fontos szerepet játszik a fehérjeképzésben, hormon- és enzimtermelésben, ezért megfelelő mennyiségéről feltétlenül gondoskodnunk kell. Hogy ez biztosítsuk a szervezet számára, fogyasszunk elsősorban húsokat, nagy mennyiségű zöldséget, diót és mogyorót, valamint hüvelyeseket.

C-vitamin – elsősorban az immunrendszert támogatja, véd a vírusok ellen. Hogy mindig elegendő mennyiséggel rendelkezzünk belőle, fogyasszunk sok gyümölcsöt, citrusféléket, valamint sok zöldséget.

D-vitamin – ez az a vitamin, ami legfontosabb csontjaink ereje és egészsége szempontjából. Ennek megfelelően elsősorban azok számára ajánlott a fokozott bevitel, akik csontritkulásban szenvednek. Nagy mennyiségben található meg halakban, gombákban, tojásban és májban.

E-vitamin – ez a vitamin az oxidációs folyamatok káros hatásaitól védi a szervezetet. Egyúttal a magas vérnyomás és a szívbetegségek ellen is hatékony. Nagy mennyiségben megtalálható például a növényi olajokban, hüvelyes zöldségekben, magvakban, mogyorófélékben, a spenótban és a brokkoliban.

K-vitamin – gyulladáscsökkentő és fájdalomcsökkentő hatású, táplálja a csontokat és javítja szerkezetüket, erős gombaölő tulajdonságokkal is rendelkezik. Nagy mannyiségben megtalálhatjuk zöldségekben, tojásban, tejben és sajtokban.