Stepper – miért érdemes edzeni rajta?

Stepper – miért érdemes edzeni rajta?

Ismerd meg ennek a nagyon hatékony, de Magyarországon kevésbé népszerű cardio edzésnek az előnyeit. Megmutatjuk, hogyan formálja a stepper a lábaidat.

A stepper gyakorlatok bemutatása előtt térjünk ki arra, hogy mi is ez valójában. Sokan tévesek összekeverik a steppel, melyet csoportos fitnesz edzéseken használnak. A stepper ezzel szemben főleg edzőtermekben található eszköz, ami kiválóan alkalmas a fölös kilók leadására, célzottan dolgoztatja a fenék és a comb izmait, remekül formálja a lábat. Habár elsőre a stepper gépeken végzett edzés nagyon könnyűnek tűnik, már 15 perces tréning után patakokban folyik rajtunk a verejték.

A stepper edzés egyáltalán nem bonyolult. Lényege az, hogy a földhöz nyomjuk a lábunkat, hasonlóan mint amikor lépcsőt mászunk. Tudni kell azonban, hogy jelenleg számos fajtája kapható ezeknek az eszközöknek, egyes modellek a lábon kívül a kart is dolgoztatják, mások enyhe oldalirányú mozgást is lehetővé tesznek. Létezik belőlük mini változat is, ami csak két pedálból áll. Az ilyen mini típust akár egy kis hálószobában is gond nélkül tárolhatjuk, ahol nincs hely szobabicikli vagy orbitrek számára.

Ha stepperen szeretnénk edzeni, szem előtt kell tartanunk néhány alapszabályt. Először is, minden sorozat előtt 10 perces bemelegítést kell végeznünk. Ez lehet általános, egész testet megmozgató bemelegítés is. Ez után kezdhetjük az edzést a stepperen. Mindig kezdj kisebb ellenállással amit fokozatosan növelsz. Húzd ki magad, a tested legyen egyenes, ügyelj az egyenletes mély légzésre. 15 perc intenzív sorozat után ismét csökkentsük az ellenállást, és végezzünk 10 perces levezetést. Az edzést izmaink nyújtásával zárjuk.