Visszamenőleges féltékenység, azaz féltékenység a volt partnerre

Visszamenőleges féltékenység, azaz féltékenység a volt partnerre

Olvasd el, és tudd meg mit tehetsz, ha kapcsolatodat partnered féltékenysége mérgezi, és milyen megoldások vannak erre az esetre.

Honnan ismered fel a féltékenységet?

A visszamenőleges féltékenység a partner elvesztősének félelméből fakad, ami a korábbi partner iránt nyilvánul meg. Főleg azokat érinti akik nagyon szeretnek, de képtelenek megbékélni a gondolattal, hogy párjuk egykor mással élt kapcsolatban. Különösen, ha a korábbi kapcsolat eljegyzésig vagy házasságig jutott. A féltékeny személy kételkedik saját, kapcsolatban betöltött pozíciójában és párja érzelmeiben. Ha a probléma ebben a fázisban nem kerül megoldásra, az érzés csak erősödni fog, ami idővel megszállottsághoz vezethet. Ez kihat az aktuális kapcsolatra és megingatja a partner iránti érzelmeket.

Hogy legyünk úrrá a volt partner iránti féltékenységen?

Hogy ne gondolkodjunk folyton a partner múltján, és egyúttal „kigyógyuljunk” a féltékenységből:

  1. Fogadd el a tényt, hogy mindannyiunknak van múltja. Nehéz az ellenkezőjét feltételezni, ha felnőtt emberekről van szó. A múltat nem lehet kitörölni, tehát a legegyszerűbb elfogadni azt. Ezen kívül, az előző kapcsolat tapasztalata csak bölcsebbé teszi a partnert és segít elkerülni a korábbi hibákat

  2. Gondolj saját különlegességedre és ne próbáld magad a másik személyhez hasonlítani – hiszen ezek az emberek már a múlthoz tartoznak. Koncentrálj a jelen pillanatra és értékeld azt. Figyelj és beszélj a saját mindennapos eredményeidről, fordíts figyelmet saját értékeidre. Pozitívan gondolj magadra.

  3. Vedd kezedbe a dolgot. A féltékenység a te érzelmed. Partnered hiába bizonyítja szerelmét és hogy a múlt eseményei már jelentéktelenek, ameddig ezt nem hiszed el neki, a féltékenység jelen lesz kapcsolatotokban.

  4. Legyen saját érdeklődési köröd, legyenek barátaid, új tapasztalataid. Ha önmegvalósításod és boldogságod kizárólag a partnertől teszed függővé, a legrövidebb utat választod a kapcsolat befejezéséhez.

  5. Beszélgess elsősorban a pároddal, barátaiddal és családoddal. Oszd meg velük félelmeidet, nevezd meg azokat és hallgasd meg mások véleményét is. A félreértések és nehéz helyzetek megbeszélése az alapvető fontosságú a féltékenység legyőzésében. Ha sehogy sem tudsz megszabadulni a partner múltját érintő gondolatoktól, fordulj terapeutához, aki segít Neked megérteni érzelmeidet és megoldani problémádat.